Pagina's

maandag 23 april 2012

Frostbite - Richelle Mead

Serie: Vampire Academy #2
Jaar van uitgave: 2008

Vertaald: Vertaald in het Nederlands: Ijskoud


Rose houdt van Dimitri, Dimitri houd misschien van Tasha en Mason zou sterven om met Rose samen te zijn.

Het is winter break in de St. Vladimir, maar Rose heeft allesbehalve een feestelijk gevoel. Een massale aanval van de Strigoi zet de school op hoge alert, en nu is Academie bezaaid met Guardians, met inbegrip van Rose's  moeder, Janine Hathaway. En als het combat met haar moeder nog niet erg genoeg was, heeft Rose's tutor Dimitri zijn oog op iemand anders laten vallen, haar vriend Mason is enorm verliefd op haar, en Rose blijft vast zitten in het hoofd van Lissa terwijl Lissa aan het zoenen is met haar vriendje, Christian. De Strigoi komen dichterbij, en de Academie neemt geen onnodige risico's.  Dit jaar, is St. Vlad jaarlijkse vakantie ski-reis verplicht.

Maar de glinsterende winter landschap en de chique Idaho resort alleen zorgen voor de illusie van veiligheid. Wanneer drie vrienden weg gaan om de dodelijke Strigoi the vernietigen, moet Rose haar krachten bundelen met Christian om hen te redden. Maar heldenmoed komt zelden zonder een prijs...


Ik hield van dit tweede boek in de serie! Ik weet nog steeds niet waarom het mij zo lang kostte om de Vampire Academy the lezen, maar toen ik eenmaal klaar was met het eerste boek, kon het niet anders dan dat ik gelijk met dit boek begon! En ik ben blij dat ik deed. Er is nog steeds deze verbazingwekkende beste vriend relatie tussen Rose en Lissa, ik bedoel de band tussen hen is gewoon geweldig en origineel. Maar de hele mythologie is uniek en fascinerend. Dat maakt de boeken gewoon geweldig! En dan is er de liefdesgeschiedenis tussen Rose en Dimitri, ik bedoel de spanning tussen hen is gewoon te snijden. Maar meest van alles vind ik dit boek gewoon leuk vanwege stoere chick Rose. Rose is lichtelijk volwassen geworden en realiseert nu haar fouten en heeft haar relaties met vele mensen verbeterd. Rose is sterk, stoer, impulsief en kan alles aan. In dit tweede boek kom je meer te weten over het politieke spel in deze wereld, en ik denk dat dit een grotere rol zal spelen naarmate de serie vordert. Je vangt een glimp op van Lissa en haar ideeën en ik denk dat het belangrijker wordt en Lissa zal ongetwijfeld een grote rol spelen in het politieke spel. En dan is er natuurlijk dit nieuwe karakter in dit boek, de beruchte Adrian Ivashkoy. Het kan nog interessant worden met Rose, Adrian en Dimitri. Ik vraag me af waar dit toe leidt. Misschien een driehoeks verhouding in het volgende boek? Ik kan niet wachten om meer informatie over Rose en haar wereld te lezen in het derde boek (waar ik al in ben begonnen! =) ) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten