Pagina's

maandag 23 april 2012

Intuition - Amy Bartol

Serie: The Premonition serie #2
Jaar van uitgave: 2011
Vertaald: Nog niet vertaald in het Nederlands

Ik open niet mijn ogen, zodat ik kan hem niet zien, maar ik kan hem ruiken. Hoe dikker de lucht wordt die ik adem, hoe meer hij zich verstikt met zijn lucht.. zijn aroma. Ik huiver.. Ik probeer hem te weerstaan. Als ik niet sterk ben, zal dan ik worden gedegradeerd tot hetzelfde lot als deze roofdieren, waarvan de ziekte me zelfs nu infecteert. Maar nu, ik hunker hem en hij weet dat; Hij heeft gewacht op mijn behoefte om deze te eindigen zodat de knagende pijn weggaat. Hoe zou hij van mijn overgave genieten. Ik ben levend, maar hoe veel langer zal het duren totdat ik hem smeek dit niet meer te zijn?

 Ik kon echt niet wachten toen ik het eerste boek van deze serie had gelezen, om met dit boek te beginnen. Maar de samenvatting, het is zeer vaag en ik wist totaal niet wat ik kon verwachten! Het boek begon precies waar ik wilde, met Reed en Evie en hun intense romantiek. Je lees meer over Evie die sterker wordt en meer kracht krijgt en haar vecht scenes met Reed, die heel hot zijn! Ze moet sterker worden om haar relatie met Reed naar een heel ander niveau te brengen, de intense lijdensweg van het wachten tot HET eindelijk gaat gebeuren begint op te bouwen door het hele boek. Maar vervolgens  gebeurt er iets en is het verhaal tussen Reed en Evie er niet langer. Evie gaat met haar zielsverwant Russel weg, om Reed te beschermen van de gevaren die zij met zich meebrengt. OMG hoe hartverscheurend was dat! Ik bedoel, je leest hoe moeilijk het was voor Evie om haar liefde van haar leven te verlaten en dat doet wat met je! En dan is er dit nog aan dit boek, om de paar hoofdstukken wissel je van Evie's oogpunt, naar Russel's oogpunt. Ik dacht echt neeee! Alsjeblieft laat Evie niet eindigen met Russel, ook al is hij haar soulmate! Als dat zou gebeuren zou ik echt niet verder hebben gelezen. En hoewel er spanning tussen Russel en Evie is, Reed is nog steeds in haar hart. Dus wachtte ik op Reed, om binnen te komen waaien en Evie mee te nemen. Nou dat ging niet gebeuren. Evie krijgt te maken met geheel nieuwe personages, over een ras waar ze niets van weet. Ze wordt ontvoerd door hen. En wat denk je, de leider van deze groep wil haar tot zijn koningin maken. En Evie is zo dicht bij om ja zeggen. Zal ze het doen? Daar zul je zelf achter moeten komen! Het is echt een geweldig boek, totaal niet voorspelbaar. Je raakt gefrustreerd met Evie, je hart doet pijn voor Reed en Russel. Ben je een Young Adult paranormale romantiek liefhebber, dan moet je deze echt lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten