Pagina's

vrijdag 20 april 2012

Poison Study - Maria Snyder

Serie: Study #1
Jaar van uitgave: 2004

Vertaald: Vertaald in het Nederlands: Studie van Gif

Op het moment van executie, wordt Yelena een buitengewoon voorstel aangeboden.  Ze zal de beste maaltijden eten, kamers in het paleis hebben, en het risico op moord door iedereen die probeert de Commandant van Ixia te doden.

En zo kiest Yelena ervoor om een voorproever te worden. Maar het hoofd van de beveiliging, laat niets over aan het toeval en geeft haar opzettelijk Butterfly stof, en door alleen te verschijnen voor haar dagelijkse tegengif zal ze een pijnlijke dood van het gif vertragen.

Zoals Yelena probeert te ontsnappen aan haar nieuwe dilemma, bouwen de rampen zich op. Rebellen plotten Ixia te grijpen en Yelena ontwikkelt magische krachten waar ze geen controle over heeft. Haar leven is opnieuw dreigend en keuzes moeten gemaakt worden. Maar dit keer zijn de resultaten niet zo duidelijk...


Vanaf het begin was ik geïnteresseerd in Yelena en haar verhaal. Vanaf de allereerste hoofdstuk word je het verhaal ingezogen. Yelena is een jonge vrouw die in een zeer hachelijke situatie eindigd. Je leert in het boek wat haar verhaal is. In plaats van te worden geëxecuteerd wordt ze de voorproever van de gezagvoerder. Dit is waar Valek het verhaal binnen komt, de spanning is er niet tussen hen in het begin, maar dat wordt steeds met de pagina's. Dit boek was zeer leesbaar, fascinerend en een aangenaam avontuur. Yelena is een zeer sterke persoon en ik hield van het lezen over haar en haar ontwikkeling. Ze wil niet graag help en wil alles zelf oplossen. Het is gewoon geweldig om daar over te lezen. De relatie met Valek ontwikkelt langzaam, maar het is er en ik hield van hoe Maria Snyder hier over schreef.  Het einde is een verrassing, maar ik kan het niet helpen dat ik enige tegenzin voel om te beginnen aan het vervolg hiervan. Misschien dat ik mij er zelf een keer toe kan zetten, maar voor nu vond ik het een heerlijk boek om als losstaand te lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten