Pagina's

maandag 23 april 2012

Shadow kiss - Richelle Mead

Serie: Vampire Academy #3
Jaar van uitgave: 2008

Vertaald: Vertaald in het Nederlands: Schaduwkus


Is het Rose's lot om de persoon te doden van wie ze het meeste houdt? Het is lente aan St. Vlademir Academie, en Rose Hathaway is dicht bij afstuderen. Sinds Mason's dood, voelt Rose zich niet helemaal goed. Ze ziet donkere schaduwen midden in de praktijk, kan zich niet in de klassen concentreren en heeft angstaanjagende dromen over Lissa. Maar Rose heeft een nog groter geheim.. Ze is verliefd op Dimitri. En deze keer, is het veel meer dan een gewone crush. Wanneer de Strigoi een aanval richten op de Academie, is dit de dodelijkse aanslag in de Moroi geschiedenis. En nog erger.. Dimitri is genomen. Rose moet Lissa koste wat kost beschermen, maar haar beste vriendin veilig houden zou kunnen betekenen dat ze Dimitri moet verliezen voor altijd..

Ik ben net klaar met dit boek en ik weet niet echt wat ik ervan moet zeggen, behalve dat het hartverscheurend en het einde verwoestend is. In het vorige boek gaven Dimitri en Rose eindelijk hun liefde voor elkaar toe en ik hoopte dat die liefde zich zou ontwikkelen in dit boek. Dat deed het ook, en hoe! Ik heb al in mijn review van boek 1 en boek 2 van deze serie gezegd dat ik houd van de spanning tussen Rose en Dimitri en van het personage Rose, dus dat ga ik niet herhalen. Wat deze serie vooral zo goed maakt is dat je sommige stukken wel kunt uitvogelen, maar vervolgens andere delen niet. Het boek is zo onvoorspelbaar, kijk alleen maar naar het einde. Wie had kunnen verwachten dat Mead zo'n einde zou schrijven? Het is hartverscheurend en het maakt dat je deel 4 gelijk wilt lezen. Ik kan absoluut niet wachten om de rest van deze serie te lezen, dus daar ga ik nu ook gelijk aan beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten