Pagina's

dinsdag 29 mei 2012

Indebted - Amy Bartol


Serie: Premonition #3
jaar van uitgave: 2012

Vertaald: Nog niet vertaald in het Nederlands



Ik hang mijn hoofd in verdriet voor slechts een moment wanneer ik weet dat ik echt alleen ben. Ik voel alsof ik na mijn eigen dood ga, net zoals hij heeft gezegd. Vervolgens ga ik weer vooruit. Ik steek een veld over van stenen en kippenvel op mijn armen wanneer ik langs de windmolen van mijn dromen kom. De geur in het veld is echter zoet, niet de geur van warmte, zoals het was in mijn visioenen. Ik staar naar beneden vanaf de heuvel, voorbij het kleine witte huis dat ik wist dat er zou zijn. De kerk ziet er donker en grimmig uit, met zijn houten gevel, afgetopt door lange, speerwerpige torenspitsen die naar de hemel reiken. Zwarte, onheilspellende wolken hebben zich verzameld boven het daklijn, alsof de hemel mij de weg wijst.

Wow wat hield ik van deze derde boek in de premonition series. Hier vind je wat ik vind van mijn eerste boek en hier van het tweede boek. Ik ben echt verliefd op de karakters van het boek. Evie, de hoofd persoon is een sterke jonge dame en ze probeert haar weg te vinden in de wereld zonder iemand te kwetsen. Ik vind de driehoeksverhouding in dit boek ook erg sterk uitgespeeld. Alhoewel je Brennus eigenlijk moet en wil haten, lukt het je soms toch niet. Je merkt dat je Brennus meer gaat snappen en het soms ook moeilijk is om te onthouden dat hij echt de slechterik hier is. In het boek komt ook naar voren dat Evie dit soms ook vergeet. Evie vind het fijn dat Brennus haar geeft wat zij wil en hij haar niet in het donker houdt over zijn plannen en dat is wat Reed wel altijd doet. Reed.. wat moet ik nog zeggen over hem. Ondanks dat hij over beschermend is, is hij gewoon in een woord geweldig! Evie en Reed horen echt bij elkaar en hun liefde spat van de bladzijdes af. Ik vind het ook erg leuk dat Russel in dit boek steeds stoerder wordt en minder afhankelijk. De nieuwe krachten die Evie en Russel ontwikkel zijn echt interessant. Het hele boek is gewoon zo goed, het is echt te aanraden om je tijd en geld hieraan te besteden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten