Pagina's

dinsdag 5 juni 2012

Nightshade - Andrea Cremer


Nightshade (Nightshade, #1)Serie: Nightshade #1
Jaar van uitgave: 2010
Vertaald: Vertaald in het Nederlands: De Flirt

Calla Tor heeft altijd haar lot gekend: na afstuderen zal de vrouw worden van sexy alpha wolf Ren Laroche en samen aan zijn zijde vechten, hun pack regeren en het bewaken van de heilige plaatsen voor de Keepers. 

Maar wanneer ze haar masters wetten schendt door het redden van een mooie mensen jongen die aan het klimmen was, begint Calla te twijfelen over haar lot, haar bestaan en de essentie van de wereld die zij kent.

Door haar hart te volgen kan ze alles, met inbegrip van haar eigen leven, verliezen. Is verboden liefde het ultieme offer waard?

Dit is alweer zo’n boek waarmee ik een lange tijd heb gewacht voor ik het las. En alweer heb ik spijt dat ik het niet eerder had gelezen. De cover is echt geweldig en het boek net zo goed. Ik bleef tot laat in de nacht op om hem uit te krijgen (lijkt wel alsof ik dat de laatste tijden vaak doe!!).  Het boek gaat over alpha wolf Calla en ik vind haar echt leuk. Ze is niet de gemiddelde held die je in dit genre vaak tegen komt, maar een meisje met een sterk gevoel van loyaliteit jegens haar pack en ze wil niet laten zien dat ze zwak is. Dit wil niet zeggen dat ze niet zo haar moeilijke momenten heeft! Je kunt echt begrijpen wat zij mee maakt door het hele verhaal. De hierarchie van de wereld die Andrea Cremer heeft gecreeerd is heel in intrigerend, het hele aspect van beschermers en hoeders is goed verwerkt in het verhaal. In dit eerste boek leer je alleen de basis hierover, maar ik zou wel meer willen weten. Er is ook sprake van een driehoeksverhouding, maar in dit boek is het heel anders. Je kent het soort wel waar je gewoon weet welke jongen het wordt waar het meisje voor kiest, maar bij deze was het echt niet zo! Ik had ook geen sterke voorkeur voor iemand en dat vond ik erg fijn. Al moet ik zeggen dat ik een zwak heb voor de sterke en sexy alpha wolf Ren! Het lijkt mij dat er nog meer achter zijn verhaal zit dan wat we nu hebben gezien. Het einde is zo goed dat je gelijk het volgende boek wilt lezen! Dit boek is echt een must read!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten