Pagina's

zaterdag 21 april 2012

Inescapable - Amy Bartol

Serie: The Premonition serie #1
Jaar van uitgave: 2011
Vertaald: Nog niet vertaald in het Nederlands 

Mijn naam is Evie Claremont en dit jaar moest geweldig worden, mijn eerste jaar van college. Ik had gehoopt dat zodra ik was aangekomen op de campus van Crestwood, de nachtmerrie die ik heb gezien zou weggaan. Het ging niet weg.

Ik ben misschien een onervaren zeventien-jaar-oud, maar ik ben braaf. Sinds de vergadering voor eerstejaars en sinds de ontmoeting met tweedejaars Reed Wellington slaat nergens iets meer op. Wanneer hij in de buurt is, voel ik een onverklaarbare aantrekkingskracht voor hem, een magnetische soort kracht die mij trekt naar hem. Ik weet wat je denkt, dat dat vrij fijn klinkt. Ja, dat zou het kunnen zijn, maar Reed gedraagt zich alsof ik het slechtste ding ben dat ooit is gebeurd met Crestwood... of met hem. Maar, elke keer als ik mij omdraai staat hij daar.


Wat is het geheim dat hij van me houdt? Ik hoop dat het is iets anders is dan ik verwacht, dat hij niet normaal is. En ik ook niet.. Dus misschien maakt Crestwoord mij niet, maar breekt het mij wel. Ik vraag mij af of mijn donkere enge nachtmerries juist dat is waar ik bang voor ben.. onontkoombaar.


Ik hield werkelijk van dit boek, ik zou nooit hebben gedacht dat deze zo goed was. Ik bedoel een ander engelen boek, met een half-engel en een driehoeks liefde.  Niets echt speciaal. Ik had het zo verkeerd! Dit boek was niet eenvoudig om uit te vogelen. Ik kon bijvoorbeeld echt niet bedenken wat er vervolgens kwam. Ik dacht voor een paar hoofdstukken dat Russel de slechte kerel was, maar niets bleek minder waar. Of het feit dat die lieve zachtaardige, nerdachtige Alfred juist wel de slechte was. Wat boek werd beschreven met veel details, en dat vond ik echt heel goed aan het boek. Niets vaags hier. De driehoeks verhouding was echt geweldig, ik bedoel normaal zou iemand eindigen met de soulmate. Maar in dit boek vechtte Evie echt hiertegen met haar hele wil. En dan heb je nog Reed, omg hij is echt geweldig! Hij is de mysterieuze, sterke, hotte jongen, die niet wil toegeven dat hij gevoelens heeft voor Evie. Hij breekt haar hart, maar uiteindelijk komen ze toch samen. Hoe kan dat ook niet! Alles aan dit boek was anders en dat maakte het veel spannender. De relatie tussen Evie en haar oom was een goede mooie relatie, dat wordt in de meeste boeken niet zo weergeven. Sommige scenes waren ook zo grappig en andere weer heel verdrietig of romantisch. En dan die laatste verrassing, die van Buns en Brownie, wie had dat kunnen bedenken! Dit boek is gewoon een dikke vette aanrader!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten